Öka effektiviteten, minska arbetsinsatsen
I den snabbrörliga transportbranschen är varje minut viktig. Tack vare integrationen av TIMOCOM-gränssnitt kan ni enkelt överföra data mellan ert transportsystem och TIMOCOM Marketplace. Därigenom sparar ni tid och undviker manuella fel på grund av tidskrävande dubbelinmatningar.
Med enkla ord: Så här fungerar datautbytet med gränssnitt
Vilka är fördelarna med ett gränssnitt från TIMOCOM?
Inget systembyte
Genom att använda gränssnitt hanterar ni hela transportförberedelsen i ert system.
Tidsbesparing
Spara tid genom att undvika dubbelinmatningar och använda automatiserade sökprocesser.
Kostnadsbesparing
Genom en intelligent och automatiserad sökning missar ni inga erbjudanden längre utan hittar alltid den transport som passar er bäst.
Så här säger kunder om våra gränssnitt
”Jag kan spara 8 % arbetstid per dag och medarbetare genom att använda TIMOCOM-gränssnitt. Dessutom ger det större transparens och nöjdare kunder.“
Thomas Kogler, grundare och vd, Spedination GmbH
Vilka gränssnitt har TIMOCOM och för vilka applikationer kan man använda dem?
TIMOCOM förfogar över fem gränssnitt där gränssnittet Fraktbörs är uppdelat i två moduler: Inmatning och sökning.
Fraktbörs inmatning
Med gränssnittet Fraktbörs inmatning tar ni fram frakterbjudanden i ert transportsystem och skickar dem därifrån till TIMOCOM:s fraktbörs.
När passar det här gränssnittet perfekt för er?
- Ni lägger in 100 frakterbjudanden på TIMOCOM per dag.
- Ni vill minska det manuella arbetet.
- Ni vill digitalisera inmatningen av frakterbjudanden.
Fraktbörs sökning
Med gränssnittet Fraktbörs sökning får ni åtkomst till fraktsökningen i TIMOCOM:s fraktbörs från ert transportsystem och kan hitta passande erbjudanden.
När passar det här gränssnittet perfekt för er?
- Ni söker oftast returlast via TIMOCOM.
- Ni har fordon som inte alltid är fullastade.
- Era trafikledare hittar endast frakter som inte passar era fordon.
Företagsprofiler
Med gränssnittet Företagsprofil kan ni smidigt importera nödvändiga uppgifter om affärspartners från TIMOCOM till ert transportsystem.
När passar det här gränssnittet perfekt för er?
- Ni vill kontrollera nya affärspartners identitet.
- Ni vill lägga till en ny affärspartner.
- Ni vill uppdatera uppgifterna för en befintlig leverantör.
Transportuppdrag
Med gränssnittet Transportuppdrag kan ni enkelt skicka och ta emot transportuppdrag på TIMOCOM:s marknadsplats via ert transportsystem.
När passar det här gränssnittet perfekt för er?
- Ni jagar alltid era leverantörer vid uppdragstilldelningen.
- Ni skulle gärna vilja ha en digital bekräftelse på aktuell status.
Försändelsespårning
Gränssnittet Försändelsespårning levererar statusuppdateringar, preliminär ankomsttid för en försändelse (ETA) samt GPS-data direkt till ert transportsystem.
När passar det här gränssnittet perfekt för er?
- Ni vill inte jaga varje statusuppdatering från en leverantör.
- Ni behöver automatisering och möjlighet att planera bättre.
- Ni vill alltid kunna ange ETA.
Vilka gränssnitt passar era dagliga uppgifter och utmaningar?
Boka ett personligt möte med oss – kostnadsfritt och utan krav.
Vanliga frågor från våra kunder före implementering:
Eftersom gränssnittet finns mellan två system måste vissa inställningar göras i båda systemen. Processen skiljer sig åt beroende på TMS-/ERP-leverantör. Det kan dröja mellan 1 och 4 dagar.
Kontakta oss om ni är intresserad av en översikt av integrerade samarbetspartners.
Meddela oss vilken TMS-/ERP-leverantör ni har. Vi tar sedan kontakt med er leverantör.
Ja. Vi har tillgång till oberoende partnerlösningar som ni kan använda för att ansluta ert TMS-/ERP-system till TIMOCOM.